به گزارش سینماپرس، معاون سیاسی سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال که اخیراً شما در جلسهای خبر دادید که مدیریت راهبری برنامههای سیاسی سازمان در ساختار معاونت سیاسی تعریف میشود. منظورتان از این راهبرد چیست؟ گفت: قرار است ما مدیریت راهبری را در معاونت سیاسی تعریف کنیم، تا راهبردهایی که در حوزه برنامههای سیاسی هست، به سایر برنامههای سیاسیِ صداوسیما تسری داده شود. این موضوع در حال بحث است. البته قبلاً سیاستگذاری واحدی پیرامون تمام برنامههای سیاسی وجود داشت. چون مدیران وابسته به معاونت سیاسی در شبکههای مختلف مستقر بودند و آنها برنامههای سیاسی را تهیه و هدایت میکردند. الان ما به دلیل حذف مدیریتها تلاش خواهیم کرد از طریق مدیریت واحد اینکار را سرعت ببخشیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا هدایتگری برنامههای سیاسی شبکههای رادیو و تلویزیون منجر به یکدست شدن آنها نخواهد شد؟ افزود: خیر، بحث سیاستگذاری است، نه شکل و شمایل و نوع مجری و دکور و نوع گفتمان! مثلاً سیاست جمهوری اسلامی در قبال جنگ ظالمانهای که رژیم صهیونیستی بر ضد مردم غزه یا لبنان تدارک دیده، یک سیاست واحد است. در قانون اساسی هم حمایت از مستضعفین و مسلمانان آمده است؛ بنابراین سیاست واحد است، اما ممکن است زبان واحد نباشد و برنامه کارشناسی، مستند یا میزگرد باشد. پس این مدیریت راهبری به معنای یکسان شدن برنامهها نخواهد بود، بلکه به منزله یکسان شدن سیاستهاست.
عابدینی در پاسخ به این سوال که آیا بسیج شدن شبکهها، ارتباطی به اتفاقات روز منطقه دارد؟ توضیح داد: خیر، جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوعات بینالمللی یک سیاستگذاری واحد دارد، که میتوان به حمایت از مستضعفین و کشورهای اسلامی اشاره کرد. اما نحوه بیان این سیاستگذاری میتواند در قالب خبر، میزگرد، گزارش کوتاه، مستند و ... باشد.
معاون سیاسی سازمان صداوسیما درباره همافزایی بین باشگاه خبرنگاران جوان و معاونت سیاسی سازمان پیرامون حضور پررنگ در شبکههای اجتماعی توضیح داد: ما در معاونت سیاسی سازمان صداوسیما معتقدیم که در دهه سوم قرن بیست و یکم، صداوسیما فقط دو آنتن رادیو و تلویزیون نیست. بلکه یک آنتن سومی به اسم شبکههای اجتماعی هم وجود دارد.
وی ادامه داد: شبکههای اجتماعی لزوماً مکمل رادیو و تلویزیون نیست، بلکه میتواند هویت مستقلی داشته باشد. همانطور که نوع سیاستگذاری در شبکههای اجتماعی با رادیو و تلویزیون متفاوت است. چون وقتی ابزار تغییر میکند، نوع تولید فرآورده هم تغییر میکند. فرآورده تلویزیون یک نوع و رادیو نوع دیگر است. شبکههای اجتماعی هم به گونهای دیگر عمل میکنند. این سه ابزار در انتقال مفاهیم و پیامهای معاونت سیاسی به افکار عمومی در یک راستا عمل میکند.
عابدینی چشمانداز خود از باشگاه خبرنگاران جوان را بیان و افزود: ما امیدواریم باشگاه خبرنگاران جوان یک دوره شکوفایی جدید را تجربه کند. من معتقدم جوانان بسیاری در کشور هستند، که علاقهمند به آموزش و کار رسانه و تلویزیوناند. آنها میتوانند این تجربه را در باشگاه خبرنگاران جوان کسب کنند.
ارسال نظر